زهرازهرا، تا این لحظه: 10 سال و 3 ماه و 6 روز سن داره
نورانورا، تا این لحظه: 2 سال و 9 ماه و 3 روز سن داره

موهبت

فیرامیسو

1393/4/17 23:40
نویسنده : قلب تپنده
339 بازدید
اشتراک گذاری

(تیرامیسو به سبک من!)

مواد لازم برای تهیه ی دسر خوشمزه و عالی فیرامیسو:

کیک کشمشی                      نیم کیلو

تخم مرغ                               5 عدد

نشاسته                              1 لیوان

پنیر خامه ای کم نمک             1 قالب

شکر                                    3 قاشق غذاخوری

وانیل                                   نصف قاشق چای خوری

پودر کاکائو                           به مقدار لازم

کرم کاکائو                            1 تیوپ

طرز تهیه:

زرده و سفیده تخم مرغ ها رو از هم جدا کنید. سفیده رو با هم زن دستی آن قدر بزنید تا پف کنه ولی نباید آب بندازه. در صورت استفاده از هم زن برقی دور تند، آب می اندازه . اگر آب انداخت حتماً آب اونو دور بریزید چون بوی بدی داره و فقط از کف آن استفاده کنید.

زرده هارو هم با وانیل و شکر هم بزنید تا کرم رنگ و غلیظ بشه. سپس پنیر خامه ای رو به زرده ها اضافه کنید و حسابی هم بزنید تا کاملاً مخلوط شه. بعدش سفیده های پف کرده رو به این مخلوط اضافه کنید.

حالا یه محلول شل و آبکی دارید. اگر پنیر بیشتری استفاده کنید قطعاً سفت تر می شه و در تهیه تیرامیسو تنها از پنیر برای غلظت کِرِم استفاده می شه اما ما در فیرامیسو برای قوام گرفتن و سفت و غلیظ شدن اون از نشاسته استفاده می کنیم. یک لیوان نشاسته رو در ظرف بزرگی بریزید. نصف لیوان آب سرد روی اون بریزید و خوب هم بزنید. نشاسته سریع آب می شه.

محلول اولیه رو روی حرارت کم بذارید. سپس نشاسته رو کم کم به اون اضافه کنید و هم زمان به آرامی هم بزنید تا با هم مخلوط شن. در حین هم زدن، کِرِم شما سفت تر و سفت تر می شه. و شما با توجه به میزان دلخواهتون می تونید هم زدن رو متوقف کنید و اونو از روی حرارت بردارید. بهتره که غلظتش نه اون قدر زیاد باشه که روی کیک جاری نشه، نه اون قدر کم باشه که آبکی باشه و روی کیک نمونه!

حالا تکه های مستطیل شکل کیک رو در ظرفی بچینید و به آرامی کِرِم آماده شده رو روش بریزید. برای تزیین اون می تونید از پودر کاکائو و کرم کاکائو یا اسمارتیس و... استفاده کنید.

دسر خوششششششمزّه ی شما آماده است.

نوش جون!

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به موهبت می باشد