زهرازهرا، تا این لحظه: 10 سال و 3 ماه و 6 روز سن داره
نورانورا، تا این لحظه: 2 سال و 9 ماه و 3 روز سن داره

موهبت

دلت می خواد؟؟؟

1393/2/23 17:24
نویسنده : قلب تپنده
329 بازدید
اشتراک گذاری

بیشتر اطرافیانم بهم می گن تو چقدر دل سنگی که به نی نی ت هیچی جز شیر نمی دی بخوره! می گن نی نی دلش می خواد!خطا

مخصوصاً وقتی بوی غذا توی خونه می پیچه و یا وقتی تو رو میاریم سر سفره و غذاها رو می بینی! بهم می گن بهش غذا بده، اگه خودت ندی ما می دیم! منم هرچی بهشون می گم برای زهرا الان فقط شیر مناسبه و معده ش نمی تونه غذا رو هضم کنه، می گن اشتباه می کنی! می گن فقط یه سر انگشت از آب غذا رو بذار توی دهنش تا مریض نشه!!! چون اگه دلش بخواد و بهش ندی، مریض می شه!!!دلخور

 

پیش خودم گفتم که باید تحقیق کنم و از این قضیه مطمئن بشم که آیا واقعاً دل تو غذا می خواد؟!سوال

اگه دل تو غذا بخواد، این ظلمه که من تو رو محروم کنم و خودم جلوی تو همون غذا رو با اشتها و کامل بخورم و فقط دو قطره از آبشو بهت بدم! که اگه ندم خیلی خیلی بهتره!!!خوشمزه

اگه هم دلت غذا نمی خواد، خب چه کاریه که من انگشتمو بزنم به غذا و بذارم دهنت، در حالی که معلوم نیست برات ضرر داره یا نه؟!!!بی حوصله

به هر حال باید این مسأله رو می فهمیدم!متفکر

برای همین یه مدت غذاهای کم چرب و مقوی یا میوه هایی که نفخ نداشتن رو به اندازه ی خیلی کمی توی قاشق یا با دست می گرفتم جلوی دهنت و آروم می زدم به لبت تا ببینم دهنتو باز می کنی یا نه! بعضی وقتا زبونت میاوردی بیرون و می زدی بهش و بعضی وقتا هم اصلاً دهنتو باز نمی کردی!سکوت

 

اما یه کار خیلی جالب می کردی که همه رو به شک می انداخت! وقتایی که تو بغلم بودی و من چایی می خوردم، هر بار که دستمو میاوردم بالا تا لیوان چایی رو بگیرم جلوی دهنم تو هم سرتو هم زمان با دست من بالا میاوردی و اون قدر به لیوان چایی زل می زدی تا چایی کاملاً تموم شه. در مورد شیر، دوغ، نوشابه یا هر نوشیدنی رنگ دار دیگه هم همین طوری بودی. هنوزم همین طور!

همه می گفتن بچه دلش می خواد! منم چند باری جلوی همه لیوان چایی رو گذاشتم روی لبت تا بخوری اما تو دهنتم باز نمی کردی و وقتی هم به زور یه ذره می ریختم تو دهنت، سریع پس می زدی و می ریختی بیرون! اما باز دوباره به لیوان چایی زل می زدی و همون برنامه رو تکرار می کردی!

خلاصه کاشف به عمل اومد که شما دلت غذا یا نوشیدنی یا میوه نمی خواد، بلکه فقط دوس داری تماشا کنی اونم به خاطر رنگای مختلف و جذابیه که بعضی خوردنیا دارن!زیبا

نتیجه ای که گرفتم این بود که نیازی نیست از هر غذایی که مزه یا بوی خوبی داره یه کم بذارم دهن تو! بلکه می بایست به تدریج از چهار ماهگی به بعد مقدار کمی از غذاهای مقوی و کم چرب و ساده بهت بدم تا معده ت با اونا آشنا بشه و آمادگی هضمشونو پیدا کنه تا وقتی شش ماهه شدی راحت تر بتونی غذای کمکی بخوری.متنظر

فدات بشم!بوس

پسندها (2)

نظرات (2)

مامانجون
12 خرداد 93 9:41
د قربون دختر گلم برم گه همه چیز و علمی بررسی میکنه
قلب تپنده
پاسخ
قربون مامان گلم برم که هرچی دارم از شما دارم
مامان معصومه
12 خرداد 93 16:31
باید حسابی بخوری تا عوضش در بیاد خاله باشه
قلب تپنده
پاسخ
چشم خاله قول می دم بوخولم! مامانم بهم می گه: گامبوووو!!!
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به موهبت می باشد