زهرازهرا، تا این لحظه: 10 سال و 3 ماه و 16 روز سن داره
نورانورا، تا این لحظه: 2 سال و 9 ماه و 13 روز سن داره

موهبت

اولین بیماری

1392/11/15 13:17
نویسنده : قلب تپنده
383 بازدید
اشتراک گذاری

زهرا: 11روزه.

دخملی من! امروز دل درد شدیدی گرفته بودی. شیملت نفخ کرده بود و حسابی گریه کردی. با گریه ی تو قلب من ریش ریش می شد. حسابی دست پاچه شده بودم. هرکاری بلد بودم انجام دادم تا دل دردت خوب شه ولی نشد. فقط جیغ می زدی و گریه می کردی. بابایی زنگ زد مطب دکتر جلالی فر و ازش وقت گرفت.

منم سریع لباساتو پوشوندم و خودمم حاضر شدم و با بابایی رفتیم کوچه و دیدیم که باباجونینا دارن میرن خونه ی خاله مرضیه. برف زیادی باریده بود و زمین لیز بود. ما هم چون ماشین نداشتیم از باباجون خواستیم مارو تا مطب دکتر برسونه و از اون جا بره.

خلاصه دکتر معاینه ت کرد و گفت شیملت بدجوری نفخ داره و باید دارو مصرف کنی. بابا هم داروهاتو از داروخونه خرید. اومدیم خیابون و دیدیم باباجونینا هنوز نرفتن و منتظر ما موندن. ما هم سوار ماشینشون شدیم و همراه اونا رفتیم خونه جدید خاله مرضیه و این اولین مهمونی رفتن تو بود! البته یه مهمونی یهویی و پیش بینی نشده! تازه دست خالی هم رفتیم و کادویی برای دیدنی خونشون نخریده بودیم! اما عیبی نداره! خاله که غریبه نیست، یه بار دیگه میایم و کادو میاریم. مگه نه؟!

خاله جون خونتون خیلی قشنگه! مبارک باشه!

 

زهرا لالا

راستی یه چیز مهم دیگه!

من خیلی دغدغه داشتم که مبادا مسأله ای یا نکته ای رو تو بچه داری ندونسته رعایت نکنم! برای همین توی این ده روزی که فاصله ی بین ترخیص از بیمارستان و اولین مراجعه به دکتر اطفال بود سعی کردم که هرچی برام مجهوله به صورت سوال بنویسم تا از دکتر بپرسم و خیالم راحت شه. اینم اولین سوالاتی بود که از دکتر اطفال پرسیدم وقتی تو یازده روزه بودی:

- آیا شیر دادن به بچه باید کنترل شه و مقدار و تایم مشخصی داره یا این که بدون هیچ محدودیتی هر وقت شیر خواست باید بهش شیر بدم؟ دکتر گفت: بی محدودیت!

- برای رفع نفخ شیرم باید چه کار کنم؟ گفت: لبنیات و حبوبات نخور و به جاش نبات داغ و عرق نعنا بخور

- برای رفع دلپیچه نی نی م باید چه کار کنم؟نبات داغ و عرق نعنا به بچه هم بده و داروهاشم سر موقع بده

- نی نی چند بار در روز باید دفع داشته باشه؟ گفت: تا سه بار طبیعیه

- در طول روز چند ساعت باید بخوابه؟ گفت: 16ساعت

- دمای اتاقی که بچه خوابیده باید چقدر باشه؟ __

- اشکال نداره که از حالا عادتش بدم روی زمین هم بخوابه تا بعداً همه جا بتونه بخوابه؟ __

- اگه عادتش بدم که تنها توی اتاق خودش بخوابه مشکلی پیش نمیاد؟ __

- چه کار کنم که بغلی نباشه و وقتی از خواب بیدار می شه گریه نکنه و خودش توی رخت خوابش بازی کنه؟ __

- چقدر باید لباس بپوشونم بهش تا نه سرما بخوره و نه عرق سوز بشه؟ کم بپوشونم بهتره یا زیاد؟ __

- آیا قد و وزنش خوبه و چه مقدار باید در ماه رشد کنه؟ و چه چیزایی برای رشدش خوبه؟ گفت:همه چیزش نرمال و عالیه!

- برای تقویت بینایی و شنوایی ش باید چه کار کنم؟ __

- آیا می تونم داروهای گیاهی مثل عرق نعنا، فلوس، نبات، عسل، قندداغ، بارهنگ و ... بهش بدم؟ ضرر نداره؟ عسل نباید بدی ولی عرق نعنا و قندداغ وقتی دل درد داشت بده

- اشکال نداره بهش پستونک و شیشه شیر بدم؟ و از کی باید اینارو بهش بدم؟ گفت: پستونک ایرادی نداره ولی شیشه تا زمانی که نیاز نیست نده.

- آیا ماساژ دادن براش خوبه؟ و چه ماساژهایی براش مناسبه؟ __

- آیا لازمه که از روغن بدن استفاده کنم تا رطوبت بدنش حفظ بشه؟ __

- آیا دود اسفند برای بچه ضرر داره؟ __

- ناخن هاشو کی و چه طوری بگیرم؟ __

- چرا نی نی با کوچک ترین صدا یا با کم ترین حرکتی با ترس از خواب می پره؟ گفت: این طبیعیه و مشکلی نیست! به تدریج به صدا عادت می کنه

پسندها (1)

نظرات (1)

مامان معصومه
27 فروردین 93 17:56
خوش اومدی خاله عاشقتیم
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به موهبت می باشد