زهرازهرا، تا این لحظه: 10 سال و 3 ماه و 28 روز سن داره
نورانورا، تا این لحظه: 2 سال و 9 ماه و 25 روز سن داره

موهبت

لالایی شهادتین

1393/1/2 16:42
نویسنده : قلب تپنده
196 بازدید
اشتراک گذاری

زهرا: یک ماه و 28 روز.

قبلنا پیش میومد که گهگاهی برات لالایی بخونم اما غیر از این چیزی بلد نبودم:

لالا لالا گل لاله               بابا رفته خونه خاله

لالا لالا گل بادوم             بخواب آروم بخواب آروم

با چندتا شعر من درآوردی دیگه...!

برای همین قصد داشتم که یه چند تا لالایی قشنگ و طولانی گیر بیارم و بنویسم و شبا برات بخونم.

امشب موقع خوابوندنت یاد حرف «دکتر روازاده» افتادم که می گفت قدیما به جای لالایی برای بچه ها جمله ی «لا إله إلا الله» می خوندن و بعدها به صورت خلاصه دراومد و شد لالایی!

به ذهنم رسید که منم «لا إله إلا الله» رو با ریتم لالایی برات بخونم تا هم گوشِت با این جمله ی متبرک، آشنا و مأنوس بشه و هم بخوابی.

شروع کردم به خوندن و در ادامه ش هم جملات «محمدٌ رسولُ الله» و «علیٌّ ولیُّ الله» رو هم اضافه کردم و اون قدر تکرار کردم تا خوابت برد...خیلی راحت تر و خیلی زودتر از همیشه!

اگه همیشه این طوری بخوابی خیلی خوب می شه. علاوه بر این که با شنیدن این جملات آرامش می گیری و خوابت می بره در آینده هم خیلی راحت تر می تونی اونا رو حفظ کنی. آخه هر بچه مسلمونی باید این جمله ها رو بلد باشه و بهشون ایمان داشته باشه. تازه این طوری برای من هم فضیلت ذکر گفتن نوشته می شه! هرچی باشه از خوندن یه لالایی بی مفهوم خیلی بهتره!

خدایا ازت می خوام به برکت این اذکار متبرّک، دختر کوچولوی منو به بهترین راه ایمان و تقوا هدایت کنی... آمین!

 

زهرا لالا

پسندها (1)

نظرات (1)

مامان معصومه
19 اردیبهشت 93 22:14
خدا پشت و پناهت خاله ای
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به موهبت می باشد